نبردگاه سایبری

مواجهه هوشمندانه با فضای سایبری

نبردگاه سایبری

مواجهه هوشمندانه با فضای سایبری

۱۹ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

شاید شما هم این روزها این جمله برنامه های مختلف تلوزیونی که می گویند عضو کانالهای آنها در تلگرام شوید ویا خبرهای آنها را در تلگرام دنبال کنید شنیده باشد، بویژه باشگاه خبرنگاران جوان که مصداقی است برای ضرب المثل مرغ همسایه غاز است.



از روزنامه های معروف گرفته وسایتهای خبری ووو.


کاربران این شبکه اجتماعی مجازی حدود 17 میلیون نفر است (طبق آمار کافه بازار)آیا فکر کرده اید که میلیاردها دلار که به ارزش این شرکت افزوده بخاطر فعالیت کاربران ایرانی است.

مثلا گوگل در سال گذشته 97درصد از درآمدش را (66میلیارد دلار) از محل تبلیغاتی که از طریق جستجو وکلیک کردن در این فضا بدست آورده است.

آیا بهتر نیست برای رونق در اقتصاد این فضا و کار کردن در میدان خودی از موتورهای جستجوی خودی وشبکه های اجتماعی مجازی ایرانی استفاده کنیم.

شبکه اجتماعی مجازی مثل بیسفون که تا حالا خوب جواب داده.

 وموتور جستجوی ایرانی مثل یوز که در حال رشد وتکامل است.

گذشته بر اشراف اطلاعاتی سرویسهای خارجی وتغییر ذائقه ها و انقلابهای مخملی، بامیدان دادن به یوز ایرانی و بیسفون به اقتصاد رو به رشد این فضا برای اقتصاد داخلی کمک کنیم.

اقتصادی که به گفته معاون وزیر ارتباطات "با ورود ایرانسل به عرصه ارتباطات درآمد این بازار به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است و فراگیری شبکه موبایلی را بسیار گسترش داده است"

  • حبیب پهلوزاده

نهم ربیع الاول آغاز امامت امام عصر بر همه شیعیان ومسلمانان جهان مبارک.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، اوایل روزهای سال 1380 با جمعی از دوستـــان عازم شهر مقدس قـــم شدیم در ایام حضور در قم با محقق بزرگواری آشنا شدیم که در مورد ظهور و نشانه‌های آن تحقیقات گسترده‌ای انجام داده بود و با استدلال‌های روایی جالب معتقد بود که ظهور بسیار نزدیک است نکات علمی سخنان ایشان، هر شنونده‌ای را به تفکر وامی‌داشت و قضیه فراتر از یک ادعای احساسی و بی‌بنیان بود تا این که در همان ایام توفیق، یارِ جمع دوستان شد و در صبح یک روز بهاری موفق به حضور در بیت علامه حسن‌زاده آملی (حفظه الله تعالی) شدیم و از نزدیک این دانشمند گران‌قدر را زیارت کردیم داستان چگونگی حضور در محضر ایشان و ساعتی که در خدمت معظم له بودیم خود جریانی شیرین و درس‌آموز است که وقت مستقلی برای بیان می‌خواهد که در این مقاله مختصر نمی‌گنجد.

اما آنچه باعث شد آن جلسه برای این حقیر به‌یادماندنی و سرنوشت‌ساز شود مطرح‌شدن ماجرای تحقیق برادر محققمان در مورد ماجرای ظهور و نشانه‌های آن بود آن طلبه فاضل به تفصیل موضوع را برای حضرت علامه شرح دادند و ایشان باادب و حوصله مثال زدنی به دقت به سخنان ایشان گوش دادند همه دوستان حاضر در جلسه لحظه‌شماری می‌کردند تا عکس‌العمل علامه حسن‌زاده را در قبال مسائل مطرح‌شده مشاهده کنند بعد از پایان سخنان برادر بزرگوار، استاد لحظه‌ای تأمل کردند و سپس با خنده شیرین و معناداری به جمع نگاه کرده و با آن لهجه شیرین فرمودند خلاصه عرایض حضرات این است که می‌خواهید بفرمایید که ظهور حضرت نزدیک است؟ با تأیید دوستان ایشان فرمودند: اگر بــــگویم ظــــهور اتفـــاق افتـــــاده چه؟

همه جا خوردیم. اصلاً انتظار چنین مطلبی را از ایشان نداشتیم همه مات و متحیر این سخن ایشان بودیم و نمی‌دانستیم چه بگوییم؛

علامه که متوجه تحیر جمع شده بود بابیانی حکیمانه این‌گونه مطلب را توضیح دادند برای توضیح مطلب باید مثالی بیان شود پروردگار متعال قواعد عالم ملکوت را نظیر و شبیه قواعد عالم ملک قرار داده و عالم تکوین را منطبق با عالم تشریع خلق کرده تا بشر با پی بردن به اسرار و قواعد عالم ملک و تکوین، پی به اسرار ملکوت و تشریع ببرد و از این هماهنگی و شباهت حکمت‌هایی استفاده کند یکی از این قواعد مسلم و عمومی طبیعت، تدریجی بودن تحولات می‌باشد فی‌المثل حرکت وضعی زمین و در پی آن طلوع و غروب خورشید یک فرایند تدریجی است اگر خورشید به یک باره در آسمان زندگی مادی و طبیعی طلوع یا غروب کند در روند حیات اختلال ایجاد می‌شود و هیچ موجود زنده‌ای قادر به تطبیق خود با تغییر وضعیت نور در میدان حیات نخواهد بود و نظم زندگی به هم می‌ریزد.

خورشید باید به تدریج غروب و طلوع کند تا موجوداتِ تحت تأثیر خورشید بتوانند خود را با تغییرِ رخ داده تطبیق کرده و حیات به چرخه‌ی نظم خود ادامه دهد نظیر همین اتفاق نیز در حیات معنوی و ملکوتی بشر، در حال، اتفاق افتاده است.


علامه بزرگوار در توضیح این مطلب فرمودند:

امام معصوم، خورشید آسمان حیات معنوی بشر است و طلوع و غروب ایشان در صحنه حیات بشر تابع قواعدی شبیه قواعد طبیعی خورشید است اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت به طور دفعی و بدون هیچ زمینه‌ای واقع شود، مسلماً جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت.

بدین علت حکمت الهی مقتضی تدریجی بودن این اتفاق عظیم است با بررسی تاریخ حیات بابرکت حضرت در میابیم که این اتفاق در مورد غیبت حضرت واقع شده است غیر از اینکه حیات سه امام همام قبل از امام عصر(عج) تقریباً به حالت غیبت بوده و نوعی تمرین برای شیعیان برای زندگی مومنانه بدون ارتباط فیزیکی با امام بود.

غیبت حضرت به دو مرحله غیبت صغری و کبــــــری تقسیم می شود مرحله غیبت صغری به مثابه آماده کردن مردم برای غیبت اصلی و طــــــولانی حضرت بوده است.

همین حکمت در دوران ظهور حضرت هم رعایت خواهد شد بشری که در طول صدها سال در دل ظلمت زندگیِ بدون حاکمیت فرهنگ توحیـــــدی-ولایــــــی نشو و نما پیداکرده ظرفیت تحمل ناگهانی نور وجودی که به تعبیر قرآن زمین را اشراق می‌کند "اشرقت الارض بنور ربها..." را ندارد لذا باید واسطه در این بین وجود داشته باشد بدین معنا که مجالی برای تجلی نور ایشان در وسعت‌های محدود به وجود آید، که مردم بتوانند خود را برای حضور آن مقام رفیع آماده کنند.

سپس آن عارف روشن‌ضمیر تأملی کرده و با قاطعیت، جملاتی فرمودند که باعث شد جمع حاضر به وجد آمده و طوفانی از شادی و سرور در دل و جان حضار پدید آید؛

و آن از این قرار بود:

قرائن و شواهد نشان می‌دهد انقــــلاب اســـلامی و نــــظام مقـــــدس جمهـــــوری اســـــلامی ایران ظهور صغرای حضرت بقیه الله الاعظم و بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان ارواحنا فداه می‌باشد.

آنگاه این مژده بزرگ را بیان مثال‌هایی شرح دادند ایشان فرمودند:

مثلاً این مراسمات عبادی و معنوی را ببینید روزی در همین شهر قم، اگر چند طلبه به صورت انفرادی و با هزینه شخصی چند روزی اعتکاف می‌کردند، می‌گفتیم الحمدالله معنویت در حوزه پیشرفت کرده ولی اکنون می‌بینیم چند هفته قبل از ایام اعتکاف شاهد جوانانی هستیم که چندین شبانه‌روز و در سخت‌ترین شرایط و با کم‌ترین امکانات در مساجد و حرم‌ها معتکف می‌شوند و عمده هدف خود را خودسازی برای آمادگی ظهور اعلام می‌کنند مگر در ایام رژیم گذشته عموم مردم از معارف اهل‌بیت و ادعیه ایشان این قدر اطلاع داشتند!؟

در روز عرفه در غیر صحرای عرفه شاید خواصی پیدا می‌شدند که دعای عرفه سیدالشهدا را با آن مضامین بلند و عرشی را قرائت می‌کردند؛ اما اکنون چه؟ از ظهر تا عصر عرفه، مساجد، حرم‌ها و خیابان‌های اطراف و رسانه‌ها بسیج می‌شوند تا میلیون‌ها انسان اعم از نوجوان و جوان و پیر و زن و مرد و عامی و عالم در کنار هم نشسته و با ناله و تضرع، این دعای به این حجم را قرائت می‌کنند، این‌ها فرج امام زمان نیست، پس چیست؟

زمانی بر این ملت گذشت که حتی در میان خواص کمتر کسی پیدا می‌شد که بتواند قرآن را از روی مصحف، به درستی قرائت کندتا چه رسد به درک معانی و معارف قرآن اما اکنون می‌بینیم که در سراسر کشور ده‌ها هزار حافظ و قاری قرآن تربیت‌شده‌اند که به دنبال درک حقائق قرآن و عمل به آن‌ها هستند، آیا این‌ها جلوه‌های ظهور نیست؟

نمـــاز جمعه‌ها، راهپیمایی‌ها، جهـــادها و شهادت‌ها، احیـــاء مهدیه‌ها و جمـــکران، اقـــــبال مردم به دعـــــای ندبــــه و... همه و همه نشان از یک خیزش عظیم و تحولی بی‌سابقه در تاریخ تشیع و همه جلوه‌هایی از ظهور صغری است.


انقـــــلاب اســـــلامی ایـــــران

ظهـــــور برنامه‌ای، شخصیـــــتی و حقــــوقی حضرت مهـــــــدی موعـــــود(عج) بوده و ظهــور جهانی و اصلی حضرت، ظهـــور شخصی و حقیـــقی ایشــان می‌باشد هر کس هر کاری می‌خواهد در دوران ظهور انجام دهد الان شروع کند چون وقتش فرا رسیده و زمینه‌اش از هر جهت آماده است.

منبع: جهان نیوز به نقل از کانون مهدویت دانشگاه فردوسی مشهد

  • حبیب پهلوزاده

 در ایران 38 درصد مردم آنلاین هستند


10 وبسایت پربازدید از ایران و دنیا




دریافت کل اینفوگرافی: http://bayanbox.ir/info/4054652151137578394/online-time

  • حبیب پهلوزاده

معرفی سایت اندیشکده یقین از خود سایت اندیشکده:

درباره اندیشکده

در کنار عصر فضا، عصر اتم، عصر دیجیتال، عصر خود(Self)، عصر مجاز(Virtual) و بسیاری از القاب دیگر، عصر کنونی عصر Think Tank یا در زبان فارسی «عصر اندیشکده‌ها» نیز خوانده می‌شود. زیرا عصر حاضر، عصر موج چهارم دموکراسی‌ها مبتنی بر Think Tank یا عصر مردم‌سالاری‌های اندیشکده‌ای است.
دموکراسی‌های اندیشکده‌ای که شاخص آن ایالات متحده است، در جوامعی شکل می‌گیرد که در آن نهادهای تصمیم‌ساز از انحصار دولت خارج شده و در سطح جامعه توزیع‌ گردیده و تلاش می‌شود که عموم نخبگان و متخصصان، از طریق تصمیم‌سازی در عرصه‌ی عمومی، بر تصمیم‌سازی در عرصه‌ی رسمی و حکومتی تأثیرگذارده و عقل عمومی را به مساعدت خِرد رسمی ببرد.
در دموکراسی‌های ماقبل ظهور پدیده‌ی Think Tank، تصمیم‌سازی صرفاً در درون قوای سه‌گانه‌ی حکومت صورت می‌گرفت و به مدیران حکومتی برای تصمیم‌گیری واگذار می‌شد.
اما در مردم‌سالاری‌های اندیشکده‌ای، تصمیم‌سازی عمومی در بیرون از نهادهای حکومتی و هم‌عرض با تصمیم‌سازی رسمی صورت گرفته، و همزمان در اختیار مدیران حکومتی به عنوان تصمیم‌گیران رسمی و عموم مردم به عنوان تصمیم‌گیران عمومی قرار می‌گیرد.
در جامعه‌ای که نهادهای تصمیم‌ساز عمومی یعنی اندیشکده‌ها، در قالب مراکز بررسی‌های استراتژیک، عقلانیت سیال و آزاد و پرنشاط «عمومی» را به کمک خِرد دیوان‌سالار و متصلب «رسمی» می‌برند، سه کارکرد اجتماعی بروز می‌یابد:

الف- دامنه‌ی حق رأی مردم از کشمکش بر سر این که چه کسانی حکومت کنند به این که مبتنی بر چه تصمیم‌ها و طرح‌هایی حکومت کنند موسع می‌شود. دامنه‌ی عقلانیت عمومی، حوزه‌ی عقلانیت رسمی را پشتیبانی و تقویت می‌کند.
ب- فساد سیاسی- اقتصادی- فرهنگی- و اجتماعی ناشی از تصلب و غیر رقابتی بودن تصمیم‌سازی رسمی، با ظهور تصمیم‌سازی عمومی کاهش می‌یابد.
ج- با خروج انحصار تصمیم‌سازی از دست نهادهای رسمی، انحصار تصمیم‌گیری نیز از دست این نهادها خارج شده و به مرور کلیت جامعه در تصمیم‌گیری دخیل شده و اراده‌ی خود را از راه تبیین تصمیم‌ها و طرح‌ها، بر نهادهای رسمی اعمال می‌کند. این ظرفیت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری عمومی که در لایه‌های زیرین جامعه پنهان و غالباً مدفون است، هنگامی که به فعلیت می‌رسد، پویایی و نشاط واقعی اجتماعی را به نمایش می‌گذارد.

اندیشکده‌ی یقین، به عنوان مرکز بررسی‌های دکترینال، نخستین اندیشکده‌ در ایران است که به عنوان یک نهاد عمومی تصمیم‌ساز، در رقابت با نهادهای رسمی -به ویژه با مراکز تحقیقات استراتژیک کشور- تصمیم‌سازی و چاره‌اندیشی را از انحصار این نهادهای متصلب خارج ساخت.
تلاش اندیشکده‌ی یقین این بوده است که برای رقابتی کردن تصمیم‌سازی در سطح استراتژیک و در دامنه‌های زمانی بلندمدت، تفکر استراتژیک را از محافل آکادمیک رسمی به میان توده‌ی مردم به ویژه جوانان کشانده و انحصار آموزشی آن را بزداید.
باور عمومی در اندیشکده‌ی یقین این است که اگر سواد تصمیم‌سازی و بینش استراتژیک توده‌ی مردم به ویژه جوانان، ترفیع و ارتقاء یابد، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به حقیقت نزدیک می‌شود و انحراف‌ها و اعوجاج‌های سیاست‌گذاری کنونی در کشور، به حداقل می‌رسد.
رسالت «غنی‌سازی تصمیم و چاره» در سطح ملی، موجب شد که اندیشکده‌ی یقین در چهار حوزه‌ی به هم‌پیوسته‌ی کلی، فعالیت خود را سامان دهد:

۱- حوزه‌ی تولید علم.
دانش پایه برای علوم استراتژیک، دانش دکترینولوژی و قاعده‌القواعد است. حوزه‌ی نخست فعالیت اندیشکده‌ی یقین، بومی‌سازی دانش دکترینولوژی است.

۲- حوزه تعلیم و تربیت استراتژیک رسمی.
در این حوزه، اندیشکده‌ی یقین از سطح دانش‌آموزی تا سطح دانشجویی در پایه‌ی تحصیلات تکمیلی، در تعلیم و تربیت تصمیم‌سازان، استراتژیست‌ها و دکترینِریَن‌های جوان و نوجوان مشغول است.

۳- حوزه‌ی تصمیم‌سازی.
اندیشکده‌ی یقین، تصمیم‌سازی و چاره‌گذاری پایه را در سطح دکترینال، با تبیین دکترین‌های حوزه‌ها و بخش‌های گوناگون نهادهای رسمی و حوزه‌ی عمومی، و سپس طرح‌ریزی استراتژیک در آن حوزه‌ها صورت داده و می‌دهد.

۴- حوزه‌ی تعلیم و تربیت استراتژیک عمومی.
اندیشکده‌ی یقین، در حوزه تعلیم و تربیت استراتژیک عمومی، برای ارتقاء سواد استراتژیک و بینش دکترینال عمومی، جایگاه ویژه‌ای قائل بوده است. از این‌رو همواره در تعامل با افکار عمومی در تلاش برای عرصه‌سازی بوده و هست. کشاندن مباحث کلان تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری و قواعد حکومت‌داری و جامعه‌سازی به درون جامعه و لایه‌های مختلف اجتماع، به ویژه در میان جوانان، از اساسی‌ترین فعالیت‌های اندیشکده‌ی یقین بوده است.


* * * * *

اندیشکده‌ی یقین، رسماً در سال ۱۳۷۹ موجودیت خود را اعلام نمود، هر چند که از مدت‌ها قبل، فعالیت خود را آغاز کرده بود. ریاست اندیشکده‌ی یقین از ابتدا تاکنون به عهده‌ی حسن عباسی بوده است.

بخش های مهم این سایت:

مرکز اشاعه ایمان

کودکان استراتژیست

سینمای استراتژیک

کدآمایی، الگوی ایرانی معیشت

کلبه کرامت، کرسی نظریه پردازی اندیشکده یقین



  • حبیب پهلوزاده


سفری به دیار خالو حسین دشتی


بعد از حدود سیزده ساعت رانندگی از قم به همراه سه نفر از دوستان (آقایان اسد علیزاده، باستی و رحیمی) به میدان ورودی شهر خورموج رسیدیم. میدانی که با مجسمه "خالو حسین دشتی" نماد ضد نفوذ و ضد استعماری منطقه دشتی جلوه می کرد، نشان از بیداری گذشته این دیار داشته ودارد.

با تماس آقای کشاورز کار ما شروع شد با ماشین خودش آمده بود خوابگاه علامه طباطبایی. وقتی به مدرسه رسیدیم بچه ها مشغول دعای صبح گاهی بودند.اولین کلاس در این دوره تبلیغی با بچه های کلاس هفتم بود تا ظهر در کلاسهای هشتم ونهم هم رفتیم.زنگ استراحت به دفتر مدرسه رفته تا استراحتی کنیم. آقای عبدی مدیر دلسوز مدرسه بود که سالها بود در این حرفه زحمت می کشید. معلم مهربان ودلسوز ریاضی که دغدغه بسیاری برای یادگیری دانش آموزان داشت واز محصولات فن آوریهای روز مثل شبکه های اجتماعی برای پیش برد اخلاقی و علمی دانش آموزان بهره می برد.معلم های عزیزی مثل آقای عبدالشعاعی وگزدارزی ونژادخواه نیز در این دو روز با آنها آشنا شدیم.

این روز اولین تجربه ورود به کلاس نبود ولی ظهر که به منزل پدری در آبدان برای استراحت برگشتم، تا اندازه ای فهمیدم که معلم های دلسوز در طول سال چه  می کشند.

صبح بعد از نماز صبح با نانهایی که مادرم می پخت صبحانه ای می خوردیم وبا ماشین به طرف خورموج حرکت می کردم که حدود 80 کیلومتر فاصله داشت. روز دوم هم باید به مدرسه مالک اشتر می رفتیم.صبح روز دوم که با آقای کشاورز وارد مدرسه شدیم مراسم صبحگاه بود فرصت را غنیمت شمرده وعبا ولپ تاپ را کنار گذاشته و با دانش آموزان در صف صبحگاه به نرمش صبح گاهی مشغول شدیم . دانش آموزان طوری نگاه می کردند گویا برایشان تعجب برانگیز بود ولی دوست داشتند که همراهشان باشیم.

روز دوم بچه ها از مدیر وآقای کشاورز می خواستند که امروز حاج آقا به سرکلاسشان بیاید.

مدرسه شهید ملاح که تقریبا با فاصله کمی از مدرسه مالک اشتر ، مقصد روز سوم بود. با ورود به مدرسه ، فضای متنوع و جنب وجوش دانش آموزان خبر از مدرسه و مسئولانی پرتلاش داشت ، که روحیه ام را مضاعف کرد. مخصوصا با استقبال گرم آقای خورموجی مدیر عزیز این مدرسه ومعاون پرورشی .




آقای پرش معاون پرورشی مدرسه هم که گویا وقت را غنیمت شمرده و فعالیتهای پرورشی وفرهنگی مدرسه و بچه ها را یکی یکی معرفی کردند. گروه سرودی که توسط ایشان آماده شده  بود  واقعا کارشان عالی بود.

دونفر از بچه ها با یک شعر زیبا از ما استقبال کردند که معلم دلسوزشان (آقای هاشمیان) می گفت باید جایزه هم بدهید گفتیم چشم.از جایزه هایی که از قم همراه خود آورده بودم در روز دوم تقدیمشان کردم.






مدیر مدرسه نیز مدیری دلسوز وخلاق بود این را می شد از چند دقیقه هم صحبتی با آقای خورموجی که به برگزاری مسابقات ورزشی وهنری و هزینه کردهای شخصی فهمید.

 معلمان این مدرسه نیز مثل مدرسه مالک اشتر سنگ تمام گذاشتند. روز دوم نیز سرکلاسها رفته وبا بچه ها از نماز و احترام به معلم و پدر ومادر گفتیم.

دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی مقصد سوم ما بود که از اسم مدرسه هم معلوم بودو به خاطر امتحان وقت چندانی نداشتند،  تنها با زیارت عاشورا توانستیم در این دبیرستان در بین دانش آموزان خوب باشیم.

هنرستان دخترانه شهیدان مقصد چهارم این سفر علمی فرهنگی بود. گرچه مدرسه شهید ملاح نیز داری تکنولوژیهای جدید آموزشی بود ولی هنرستان شهیدان کلاسهای کامپیوتروسایت آنها مجهز بود وبهتر می شد از لپ تاپ برای پخش فیلم و بحث فضای مجازی استفاده کرد. کلاسهای خیاطی ونقشه کشی هم داشتند. نکته مهمی که در این هنرستان به نظرم بیان شد بحث حجاب بود که با مثال آنتی ویروس روی سیستم عامل و رمز گذاری بر روی لپ تاپ وگوشیها برای حفاظت از حریم شخصی، که حجاب نیز دقیقا از حریم شخصی آنها در برابر نگاه ها محافظت می کند.آقای مقاتلی که مستخدم مهربان مدرسه بود بعد از اتمام کلاسها با ماشینش به خوابگاه رفتیم. دغدغه مدیر ومربیان این هنرستان برای ارتقاء سطح علمی وفرهنگی وهمراهی آنها با دانش آموزان مشهود بود.

مقصد آخر این سفر دو هفته ای به شهرستان خورموج، کانون حجاب بود یک کلاس هم در این کانون برای دانش آموزان دختر داشتیم وبحث نماز را مطرح کردیم. دغدغه مسئول کانون که برای کار فرهنگی از جیب باید هزینه کرد معلوم بود از لحاظ هزینه کارهای فرهنگی به این کانون توجهی که مد نظر مسئول بود نشده.

روز آخر نیز حاج آقای مصلح امام جمعه محترم خورموج ومعاون آموزشی  آموزش و پروش که از همدلی و همزبانی خوبی بهره می بردند، برای عرض خسته نباشید و اطلاع از کم وکیف برنامه ها، به خوابگاه تشریف آوردند و وقت گذاشتند و نکته نظرات روحانیون را با حوصله تمام گوش دادند.

نکته1: نمی دانیم چرا معلمی که آینده ساز این مملکت است و نیروی جوان ومومن مملکت را آموزش می دهد چرا باید از لحاظ دریافتی حقوق پایین تر از بسیاری از کارمندان باشد که در شان  یک معلم نباشد.

نکته2: در همه کلاسها وقتی بنده درباه فضای مجازی (بخصوص بازیها)  بحث می کردم بدون استثناء حرف از بازی کلش بود واین زنگ خطری است که مقام معظم رهبری سالهاست آن را به صدا در آورده  ولی آنطور که شایسته است مورد توجه مسئولین شورای عالی فضای مجازی ودیگرنهادهای مسئول قرار نگرفته است و شاید این عدم الزام به پیگیری منویات رهبری نشان از عدم اطلاع کافی از عمق برنامه ها ونفوذ استعماری این ابزارها در بین بعضی از مسئولین باشد. زیرا کسی که به عمق بیماری سرطان در خود پی می برد سریعا آن را معالجه می کند.

20/9/94


  • حبیب پهلوزاده

به نظر شما دانشجویانی که در سال 1332 در اعتراض به ورود نیکسون معاون وقت رییس جمهور آمریکا شهید شدند،  موافق نفوذ دشمن بودند؟

آیا  کسانی که امروز، این روز را گرامی داشتند،  چقدر مساله نفوذ را مهم و واقعی می دانند؟

به نظر می آید دانشجویان سال 1332 نفوذ را لمس کرده بودند ولی بعضی از مسئولین امروزی شاید این نفوذ را توهم نفوذ بدانند.





  • حبیب پهلوزاده


  • حبیب پهلوزاده


https://www.google.com/trends

این سایت از بین کلمات جستجو شده در کل دنیا و به تفکیک کشورها ومنطقه ها آماری را ارائه می کند. این اطلاعات به روز می باشد وکلماتی که جستجوی آنها رو به افزایش می باشد نیز مشخص می کند. مثلا در ایران از بین کلماتی که در سال 2015بیشتر از همه جستجو شده این کلمات است.



کلمه دانلود مثلا به ترتیب در استان کهکیلویه وبویراحمد و خراسان شمالی و چهارمحال بختیاری و ...رتبه های اول تا هفتم دارند.


کلماتی که در موارد جستجو شده به چشم نمی خورد، به نظر شما چه کلماتی است؟

وآنچه که در صدر جستجوها می باشد تا چه اندازه همسو با اهداف گردانندگان این فضا می باشد؟

به قول مقام معظم رهبری این طبقه "زرسالاران اقتدار طلب" آیا به دنبال تامین فضایی سالم برای جوانان و نور چشمان ما هستند؟

آیا آزاد گذاشتن فضای مجازی برای همه در همه سطح مثل آزاد گذاشتن یک بیمار در یک داروخانه -که هم ویتامین وسم در آن موجود است - نیست؟


در بین کلماتی که از سال 2005 تا 2015 رشد چشمگیری داشته کلمه "شیعه" می باشد.

نکته قابل تامل:

در کشور آمریکا و اسرائیل و هند نیز اگر به موارد جستجو دقت کنیم تفاوت چندانی با هم ندارند!!


به نظر شما این تشابه بین کلمات جستجو شده در بین این چند کشور و دیگر کشورها که همین موارد نیز در صدر جستجوها قرار دارد، نشان از چیست؟

آیا این نشان از آن دارد که مدیریت این فضا به دست کاربران می باشد و یا به دست صاحبان زرسالار آن؟

آیا فیلم وموسیقی وعکس می تواند تمام آنچه باشد که کاربران به دنبال آن می باشند؟

وآیا به این آمار می توان صد درصد اطمینان داشت که واقعی است و برنامه ای نباشد برای جهت دادن به تمایلات وجستجوها در این فضا؟

  • حبیب پهلوزاده



  • حبیب پهلوزاده


  • حبیب پهلوزاده