نبردگاه سایبری

مواجهه هوشمندانه با فضای سایبری

نبردگاه سایبری

مواجهه هوشمندانه با فضای سایبری

لای فای یک تکنولوژی جدید برای سریع‌ترکردن ارتباطات اینترنتی است. شاید این کلمه زیاد شبیه به وای فای باشد اما سرعت انتقال داده‌ها در این روش تفاوت بسیار زیادی با تکنولوژی وای فای دارد. در این تکنولوژی، داده‌ها از طریق ارتباطات نور مرئی (VLC) به دستگاههای مختلف انتقال داده می‌شوند. قطعاً باید آمادگی شنیدن اخبار بیشتری را در مورد جایگزین آینده‌ی وای فای داشته باشیم. در اوایل سال میلادی ۲۰۱۵ دانشمندان توانستند در محیط آزمایشگاهی با استفاده از لای فای به سرعت ۲۲۴ گیگابیت برثانیه دست یابند. پتانسیل این تکنولوژی در تغییر نحوه ارتباطات آینده‌ی بشری بسیار زیاد است.
لای فای توسط شخصی به نام هارالد هاس (harald Haas) از دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند در سال ۲۰۱۱ ابداع شد. این شخص توانست با استفاده از تنها یک بار چشمک زدن لامپ LED، داده‌هایی را منتقل کند که بسیار بیشتر از داده‌های انتقالی توسط یک برج سلولی بود! حالا دوباره راجب پاراگراف قبلی فکر کنید. برای پی‌بردن به حجم ۲۲۴ گیگابیت برثانیه درنظر بگیرید که این مقدار مساوی با ۱۸ فیلم یک‌ونیم گیگابایتی است!

بر خلاف سیگنال های شبکه ی Wi-Fi ، فناوری Li-Fi متکی به نور است و قادر به نفوذ به داخل دیوار نیست. قابلیتی که موجب می شود تا امکان جاسوسی و استراق سمع خارجی به حداقل میزان ممکن خود برسد.

منبع:  http://www.shemorde.com

وبسایت پاپسا




  • حبیب پهلوزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی