نبردگاه سایبری

مواجهه هوشمندانه با فضای سایبری

نبردگاه سایبری

مواجهه هوشمندانه با فضای سایبری

اشاره:

اگر۷۰۰۰ نیرو برای چند میلیون انسان به کارگرفته شده تا آمر به معروف باشند، اگر این خلاف کرامت انسانی است پس چرا خدا برای هر انسانی دوملک برای مواظبت او گذاشته، اگر نظارت ملائک بر اعمال انسانها توسط خالق آنها خلاف کرامت آنهاست به طریق اولی اجرای طرح نظارتی امر به معروف هم خلاف حکمت خواهد بود.

اما خدای مهربان:

اما خدا دوستمون داره، چطور پدر و مادر چهارچشمی مواظب فرزند دلبندشان هستند نکند شاید برایش اتفاقی بیفتد.

کمی تامل:

این کرامت در چه قالبی به انسان داده شده اگر به غذاها و نعمتهایی که خدا داده ودر آیه به آن اشاره شده و یا به سوار بر کشتی ها شدن و پرواز وامثال اینها این کرامتی نیست و سبب منت گذاری نخواهد بود. زیرا بعضی از موجودات به راحتی پرواز می کنند و در دریا شناورند و بدون مشقتهایی که انسانها برای آماده کردن غذا و لباس تحمل می کنند، آنها این سختی ها را ندارند.

اما آنچه انسان را با دیگر موجودات متفاوت می کند قوه عقل است وخداوند این را در نهاد انسانها به عنوان  پیامبر باطنی (۱)و در بیرون در قالب دین(۲)، توسط انبیاء به انسان ارزانی داشته وانسان تنها موجودی بود که توانست با امانت را بپذیرد.

 و حال ما خارج از این قالب به دنبال کرامت هستیم و این خود به دور از کرامت است. با رفتارهایی که به دور از عرف جامعه اسلامی است و با این نوع از پوشش به دنبال آزادی و  راحتی خود هستیم در حالی که شاید در حال تنگ کردن و سلب آزادی کسانی هستیم که می خواهند در یک فضای سالم زندگی کنند.

پس تقدم انسان کرامتش را از دین و صاحب کرامت گرفته .

۱. کَفَاکَ‏ مِنْ‏ عَقْلِکَ‏ مَا أَوْضَحَ لَکَ سُبُلَ غَیِّکَ مِنْ رُشْدِک‏/نهج البلاغه حکمت ۴۲۱

۲. لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیز.حدید ۲۵


  • حبیب پهلوزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی